Soczewica w pomidorach z pak choy i czerwoną papryką

Pak choy, czy też pak choi – to kapusta pochodząca z Chin. Obecnie uprawiana także w innych częściach Azji, Ameryce, a nawet w Europie. Znana również pod nazwą Bok choy. Jak mówi jedna z moich sióstr, ma bardzo dużo beta-karotenu, który nie tylko zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wzroku, czy dba o wygląd naszej skóry, ale również wzmacnia odporność. To właśnie w tym okresie jesienno-zimowym, potrzebujemy go najwięcej. Warto dostarczać go w postaci warzyw i owoców, zamiast wspomagać się sztucznymi suplementami.

To danie to takie moje eintopf – danie jednogarnkowe. W zasadzie można tam dodać wszystko, na co akurat macie ochotę lub co znajdziecie w lodówce. Kultura wschodu, która jest głęboko zakorzeniona w moim sercu, ma również odzwierciedlenie w tym, co gotuję 🙂

Poniżej podaję przepis na naprawdę łatwe do przygotowania danie.

Potrzebne produkty:

  • soczewica sucha
  • krojone pomidory w puszce
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • czerwona papryka
  • kapusta pak choy
  • szczypiorek
  • olej z pestek winogron

Przyprawy:

  • curry
  • ostra, słodka i wędzona papryka
  • majeranek
  • kminek mielony
  • zioła tajskie
  • pieprz kolorowy
  • liść laurowy
  • ksylitol

Sposób przygotowania:

W małym garnku zagotuj wodę w proporcji 1:3 (1 porcja czerwonej soczewicy na 3 porcje wody). Wsyp odmierzoną wcześniej soczewicę i gotuj na małym ogniu przez 7 minut lub stosuj się do zaleceń na opakowaniu. Ja użyłam do odmierzania niewielkiej filiżanki 😉

W drugim, większym garnku podsmaż na oleju z pestek winogron (lub innym oleju, jaki akurat macie. Pamiętajcie, że oliwa z oliwek nie nadaje się do długiego smażenia, gdyż ma niższy punkt dymienia) cebulę oraz ząbek czosnku. Dodaj do tego przyprawy: curry, trochę ostrej, słodkiej i wędzonej papryki oraz 2 liście laurowe. Chwilę podsmaż. W ten sposób wydobędziemy więcej smaku z przypraw.

Następnie dodaj pokrojone pomidory, pokrojoną w kostkę paprykę (np. połowę) i dopraw świeżo mielonym pieprzem, majerankiem, odrobiną mielonego kminku, tajskimi ziołami, curry i szczyptą ksylitolu zamiast cukru. Chwilę gotujemy, co jakiś czas mieszając. W trakcie gotowania potraw zawsze wyjmuję liście laurowe, ponieważ nie lubię, jak później znajduję je podczas jedzenia.

Pod koniec dodajemy ugotowaną soczewicę, pokrojoną pak choy – łodyżki i liście oraz szczypiorek. Gotujemy 1-2 min.

Gotowe! Przekładamy do miski i zajadamy się zdrową potrawką 🙂 Smacznego!

 

 

2 Comments on "Soczewica w pomidorach z pak choy i czerwoną papryką"

  1. Mmm brzmi super. Na pewno spróbuje zrobić

Leave a comment

Your email address will not be published.


*